Legume cultivate la Bio&co: fasolea uscata

Stiati ca boabele de fasole uscata , pe langa faptul ca sunt o importanta sursa de proteine vegetale si fibre alimentare, ca si restul leguminoaselor, sunt pline de vitamine si minerale?

Studiile medicale au subliniat binefacerile fasolei boabe in controlul diabetului, reducere riscului de boli cardiovasculare si a canceerului colorectal.

Leguminoasele pot inlocui cu succes carnea in alimentatia sanatoasa. Contin si antioxidanti care protejeaza impotriva radicalilor liberi care contribuie la dezvoltarea bolilor cardiovasculare, a numitor tipuri de cancer si a bolilor legate de procesul de imbatranire.

In special fasolea neagra si cea rosie sunt extrem de bogate in antioxidanti (catehine, antocianine, saponine, flavonoide). Fasolea uscata mai contine si fitosteroli, compusi care au o structura similara cu cea a colesterolului si care s-au dovedit benefici pentru sanatatea cardiovasculara.

Fasolea boabe mai contine in cantitate mare si fibre alimentare, care se regasesc doar in alimente de origine vegetala si nu sunt digerate de organism. O dieta bogata in fibre reduce riscul de cancer la colon. Fibrele alimentare au un efect de satietate. Sunt doua feluri de fibre care se regasesc in fasolea uscata, cele insolubile - previn constipatia si cele solubile - care contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, diminuand absorbtia de acizi biliari., reducand viteza de digestie a glucozei din alimente contribuie la controlul efectelor diabetului de tip 2.

Anumite glucide continute de fasolea uscata, precum oligozaharidele si amidonul au un efect benefic asupre florei si sanatatii intestinale.

NB Flatulentele sunt provocate de aceste glucide doar la persoanele neobisnuite sa consume leguminoase, cele care mananca des fasole, naut, linte etc nu se mai confrunta cu aceste incoveniente!

Leguminoasele consumate in combinatie cu produse cerealiere sau nuci aduc proteine complementare, complete in organism.

Fasolea uscata mai contine fier, mangan, cupru, folati, fosfor, magneziu, zinc, vitamina B1, calciu, potasiu, seleniu, vitamina B2, acid pantotenic -vitamina B5, vitamina B6 si vitamina E.

ateliere fara frontiere